Tuesday, January 18, 2011

...alhamdulillah...

Assalamualaikum...

Rasanya dah banyak hari tiada entry baru yang aku post.. Bukan tiada idea, tetapi dek melayan Baby Isyhadku yang demam berpanjangan. Malah mengheret aku mengambil cuti rehat selama 2 hari, walaupun persekolahan baru menginjak ke minggu yang kedua pada waktu tu. Apa saja untuknya, apa saja untuk permata-permata hatiku, walau nyawa sebagai galang gantinya. Terdetik dihati, mengapa ada manusia yang sanggup mendera darah daging sendiri hingga menemui ajal.

Cerita Afina? Alhamdulillah, setelah dipujuk (termasuk pakatan dengan ustazah sekolah agama) akhirnya dia mula bersekolah, malah makin ceria. Sikap mengada-ngada di dalam kelas waktu aku masuk mengajar juga berkurangan.

3 minggu persekolahan berlalu, tapi, sebenarnya aku masih belum cukup bersemangat untuk bekerja.. Tapi tak adil pada anak-anak murid kesayanganku. Pun begitu, masih cuba untuk kembalikan semangat diri yang pergi entah ke mana.. Semoga Allah memberi segala kekuatan, kesihatan yang baik untuk terus mencurah bakti di dunia pendidikan ini...Dunia yang sangat abah agungkan....

Wassalam...